De logistiek en transportsector is volop in transitie en investeert steeds vaker in elektrische voertuigen. De “Petrolhead” is terrein aan het verliezen en traditionele truckfabrikanten bieden een toenemend gamma aan elektrische voertuigen voor zowel de lange afstand als voor stadsdistributie. Beleidsmaateregelen zoals ZES (zero emissie zone) die per 2025 in zal gaan in stedelijk gebied jaagt dit nog verder aan.Waar gaan deze trucks straks laden? Is bij rijkswegen en aan de rand van de stad de benodigde laadcapaciteit beschikbaar om deze voertuigen op te laden zodat zij de goederen emissie vrij kunnen leveren bij de consument?Wat is er nodig om dit te faciliteren, welke ontwikkelingen zijn er gaande en waar is expertise voorhanden? Innovatieve bedrijven actief in de ontwikkeling van laadinfrastructuur trekken hier samen op met logistieke partners en kenniscentra. Een actueel onderwerp wat we allemaal herkennen en waar Suzanne Debrichy (Programmamanager Duurzaamheid & Stadslogistiek), Niels Nobel (Site Acquisition Manager, Milence ) en Henri Overbeek (E-mobility consultant, Connectr) met elkaar over in gesprek gaan.